Begeleiding

Blogs

08/06/2017 - 13:36

Van onze collega’s van RMC, collega’s klantmanagers en hulpverleners krijgen wij meer en meer signalen dat er jongeren zijn die minimaal in beeld zijn en niet op afspraken verschijnen.

15/03/2017 - 14:46

Wij zijn ervan bewust dat onze jongeren nog niet altijd een eigen netwerk hebben op het gebied van werk.  Daarom kijken wij hoe wij onze eigen netwerk  ( zowel zakelijk als privé ) kunnen inzetten.

09/02/2017 - 14:03

Schuldregeling en opleiding

14/11/2016 - 16:08

In de vroege ochtend ontvang ik een sms’je van mijn klant: “hoe laat hadden wij afgesproken?” Met een spoortje irritatie antwoord ik hem: “10.00 uur, net als anders.

25/10/2016 - 09:16

Op 13 oktober was het zover, de tweede lezing gegeven op de HAN, georganiseerd door de BVK. De lezing had als onderwerp, “Statushouders en re-integratie”. Een onderwerp wat leeft onder klantmanagers, het resulteerde namelijk in 54 aanmeldingen, waarmee de lezing vol zat qua deelnemers.

14/10/2016 - 08:04

Stel je voor, een prachtige zonnige vrijdag in augustus. Mijn partner en ik genoten van een vrije dag. Je kent dat wel een beetje klungelen, lekker bakje koffie. Gewoon genieten van elkaar, de vrije tijd en het mooie weer. Dan gaat mijn werktelefoon en zie ik dat al meerdere oproepen heb gemist.

23/09/2016 - 08:49

Openhartig vertelde hij me z’n geschiedenis en dat was niet echt iets om vrolijk van te worden. Onbegrip, overprikkeling, buitengesloten worden en een kwetsbare persoonlijkheid met pas recent een officiële diagnose: autisme in combinatie met een chronische depressie.

03/09/2016 - 14:01

“Je zal er best een kluif aan hebben, maar ik hoop dat het lukt” schrijft mijn opdrachtgever, klantmanager, en dat is bepaald niet overdreven geformuleerd. Ze meldt een klant bij me aan voor een traject sociale activering.

Evenementen

Datum: dinsdag, 13. oktober 2015 -
15:30 tot 17:30
Locatie: Hogeschool Windesheim
Type: Training

Na de succesvolle lezingenreeks in samenwerking met de Hanzehogeschool Groningen organiseert de Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) een nieuwe lezingenreeks samen met Hogeschool Windesheim.

Datum: zaterdag, 31. oktober 2015 -
14:00 tot 17:00
Locatie: The Colour Kitchen (Prinses Christinalaan 1, Utrecht).
Type:

Conferentie ‘Een arbeidsmarkt voor iedereen’: met onder anderen bijdragen van Frank Vandenbroucke (voormalig Belgisch minister voor Werk, Onderwijs en Vorming, nu hoogleraar aan KU Leuven en Universiteit van Amsterdam), Ad Melkert (voormalig minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid), Staf De

Datum: woensdag, 6. januari 2016 -
9:00 tot 12:00
Locatie: zaal 1 en 2 bij Divosa, Kon. Wilhelminalaan 5
Type: Vergadering

In deze belangrijke sessie gaan we samen met het bestuur en de themaspecialisten bepalen wat de hoofdthema's worden waar KenME zich in 2016 op gaat richten. Kom je ook? Het is een mooie kans om samen de toekomst van deze groep te bepalen en je stempel te drukken op het vakgebied.

Datum: dinsdag, 19. januari 2016 -
15:15 tot 17:00
Locatie: Hanze Hogeschool, Groningen
Type: Training

Waarom nemen mensen met schulden toch vaak onverstandige beslissingen? Daarover gaat de lezing van Jorien van der Velde op 19 januari 2016. Hanzehogeschool Groningen organiseert deze lezing in samenwerking met de BvK.

Datum: maandag, 25. januari 2016 -
15:30 tot 17:30
Locatie: Hogeschool Windesheim, Zwolle
Type: Training

Op 25 januari 2016 organiseren de BvK en Hogeschool Windesheim een lezing over motiverende gespreksvoering. Klantmanagers hebben hier dagelijks mee te maken in de spreekkamer. Tenminste… als het goed is. Maar wat is motiverende gespreksvoering? En hoe kun je dit toepassen in je werk?